dinsdag 24 juli 2012

Een reken- en taalcircuit in de klas

Hoe ben ik nou eigenlijk op het idee van een reken- en taalcircuit in de klas gekomen? Ik zou bijna zeggen "Natuurlijk door Pinterest!". want daar ligt idd de bron van het idee.

Via Pinterest kwam ik op blogs die het hadden over het boek Math work stations van Debby Diller. Nieuwsgierig geworden, ging ik op zoek naar meer informatie en uiteindelijk heb ik het boek aangeschaft.

In het boek staat beschreven hoe je kunt beginnen met Math stations, waarin de kinderen in tweetallen aan de slag gaan. Ik was meteen enthousiast en ben begonnen met brainstormen.
Het resultaat heb je kunnen lezen in de blogpost: Rekencircuit. Tja en van daaruit is het een kleine stap naar een taalcircuit...

Ook meer lezen? Hier vind je het boek:

Er is ook een boek over taal/ literatuur:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten