zaterdag 14 juli 2012

De zomervakantie is begonnen....

Of is het toch de Herfstvakantie?? Qua weer zou het zo maar kunnen.
Maar ach, dat maakt dat ik al lekker veel gedaan heb voor het nieuwe schooljaar.

Een schooljaar met veel nieuwe dingen.
Allereerst gaan we starten met de methode Kleuterplein. Een leuke methode, zelfs voor een juf die niet graag gebonden is aan een methode ;).
Kleuterplein sluit gelukkig heel erg aan bij alle routines die ik al doe in de klas. En geeft ook nog een stuk vrijheid, zonder dat je alles zelf hoeft te bedenken!

We gaan beginnen met het thema Vakantie.  Dus de handleiding goed doorgespit.
Kleuterplein heeft ook woordkaarten bij de themawoorden, die via Mijn Malmberg te downloaden zijn. Die heb ik geprint: als woordkaartjes voor op de thematafel, als boekje om te gebruiken in de lees/ schrijfhoek. Ook heb ik ze omgezet naar een materiaal om woorden op te delen in klankstukjes voor in het klankkastje. De kinderen kunnen ze zelfstandig klappen en controleren op de achterkant of ze het goed hebben gedaan.
Klik hier om het bestand te downloaden.


De woorden kunnen ook gesorteerd worden mbv deze kaart:
Daarnaast heb ik veel materialen gemakat voor het Rekencircuit en het Taalcircuit waar ik dit jaar mee wil starten.
Binnenkort meer daarover!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten